Saturday 21 July 2012

Ahlan wahsalan Ya Ramadhan... :)

Assalamualaikum w.b.t ya habibi ya maulana ya muslimin ya muslimat sekalian :)
                  Hari ni 21 julai hari bermakna buat kita semua kerana hari ini adalah hari pertama kita berpuasa di bulan ramadhan pada tahun 2012 ini..Assalamualaikum ramadhan, selamat datang.. :') alhamdulillah syukur ke hadrat illahi dengan limpah kurnia nya kita masih lagi bernafas dan boleh melakukan ibadat kepadaNya. Berharap juga yang ramadhan tahun ini bukan lah ramadhan yang terakhir buat diri kita. Insyaallah..~~ Kawan2 puasa tak ?? Tak ponteng kann..... hee Alhamdulillah.. Semoga puasa kali ni memberi seribu satu makna dan moga puasa kita dan amal ibadat kita sentiasa diberkati oleh Allah ^.^ Hari ni kan hari pertama puasa kan kan kan.............!! Ni kali kedua aku berpuasa di Uitm Arau Perlis ni, huhu berjauhan dengan keluarga puasa2 ni rase sebak gak ar.. rindu masakan umie T_T rindu nak g bazar dengan Ehem-ehem... haha... Rindu segala-galanya.. Sabar sabar.. lagi brape hari je nak balik serdang !! yeayYY!! (sedapkan hati je) ^_^ haha....err Ni nak cite pasal first day pose ni.. ^_^ jom2 dengar dan bace..haa
                Hari ni aku juz bersahur dengan sorg roomate aku, hanna... Ini kerana 2 lagi roommate aku yang len xiera n syira balik ke rumah masing2 (untungla rumah dekat2 kan) haha *nmpak bebenor jeles..hee ok stop...! aku ngn hanna tak balik, ye ar masing2 dok selangor malas nk balik lagi pula ahad ni ade 1st test calculus ii, mesti tak tenang punye la kalau balik pun -_-" oke pagi tadi bangun pukul 5 pagi, g toilet cuci muka semua, then masuk bilik amek heater g ar amek tadah air nak masak an.. sedang aku tga amek air tu ade pulak budak sorg ni g mencelah amek air aku, OK!!!! pepagi dah buat hati aku terbakar, seb ar niat nak bersahur.. lau tak budax tu mesti dah kne hentak2 je..isshh!! sabar2 ..haha masuk2 bilik gerak hanna then bersahur la kami dengan roti, air milo dan madu..~~ huhu sediih je.. Lepas bersahur tunggu azan subuh, sambil2 menunggu tu habeskan satu juzuk al-quran, alhamdulillah ^.^ then lepas solat subuh, study calculus smpai melentok2 aku kat meja ngntok punye pasal.. Dah tak tahan sgt aku pun g la panjat katil n terus zzzZZZ~~ bangun2 OMG!! dah pukul 11 !!! haha tersedar pun sbb ade org ketok pintu bilik~~ zzZZ dengan mamainye turun katil g mandi semua then study la balik.... Pukul 3 cmtu letih study baring jap, last2 zzZZZZ lagiii..~~ haihh -____-" smpai la azreen call baru tersedar.. azreen dtg bilik, kitorg pun study lagiii... study sembang study sembang tup tup dah pukui 6.15.. terus siap2 nak ke bazar..
                 Gerak la g bazar dengan azreen.. Ya Allah ramai nye dekat bazar hari ni, berpeluh2 dah haa mencari makanan untuk dijadikan sajian berbuka nnt.. Alhamdulillah dapat jugak juadah nye. Hari ni aku juz berbuka dengan nasi tomato n air soya cincau.. Ok la tu jimat kan.. haha lagi pun kne la tahan nafsu di bulan ramadhan ni, takkan nak melantak je ikot nafsu kan ^_^ balik bilik tunggu azan magrib berkumandang dengan hanna, tapi dahlia 2 ni tak pasang azan pulak...seb la cengal n dahlia 1 pasang...:) Alhamdulillah sempurna puasa sehari di bulan ramadhan ni.. OpppSss ! dah kenyang tu jgn lupe g terawih lak.. haa ni nak siap2 la ni nak g terawih.. anda pula mcm mane ? jom la gerak g tarawih sesama.. :) oke la smpai sini je dulu.. penat dah nak menaip ni.. nak g tarawih then lepas tu smbung study.. :)) Byeeee~~~ :))

No comments:

Post a Comment