Saturday 5 September 2015

K.E.L.I.R.U

Makin hari aku makin keliru. Apa salah aku? Dari mana datang nya semua fitnah dan kenapa mesti aku yang dijadikan mangsa? Aku pelik. Sumpah aku pelik. Kadang2 aku teramat pelik bila pada mulanya orang yang baru kenal aku layan aku seperti biasa lah seperti seorang kawan. Boleh gelak2 gurau senda semua. Tiba2 kau di blocked. Seriously penuh tanda tanya. Kenapa aku yang jadi mangsa? Orang lain yang buat aku yang kena. Serious pelik sangat. At least bagitahu aku , apa salah aku? Tup2 dapat tahu ade satu fake acc.. And mmg tak la aku nak pi buat fake2 acc semata2 untuk pi mengorat sesiapa. Macam tak tahu malu la ceritanya kan. Well said aku just mempunyai satu account facebook, 2 acc instagram tapi satu lagi acc hanya untuk gambar suka2, more to luahan la kot. that's why aku tak bagi ade followers. Then satu account twitter, satu wechat.. dan semua satu la. That's all.. Takde kuasa la aku nak melayan nak guna acc bebanyak untuk satu laman sosial ni. Kuat rasa hati orang tu boleh ingat yang aku yang buat semua ni. Aku buntu. aku tak tahu pepe. Tibe2 aku dilayan sebegini. But Why??! I am DO NOTHING kot! hm..Tolongglah.. Aku serabut sangat2 ni. Aku seriously dah tak boleh nak fikir ape, dengan masalah family nya. Dengan tibe2 perangai orang yang buat aku macam ni. TELL ME WHAT I HAVE DONE la... At least i will try to explain dan membela diri. Jadi down tahu tak tibe2 macam ni. Ni bukan diri aku dah skrg ni. Seriously ain yang sekarang tak macam ain yang dulu. LEMAH!!! Semua sebab fikir perasaan orang tu, fikir perasaan orang ni. DID THEY THINK ABOUT YOUR FEELING HUH? NO!! They are totally dont care bout you ! Yang sibuk sangat nak pi pikiaq pasai depa buat apa.. Lantak pi la depa !! Ohhh no no no no... Seriously aku bukan macam tu. Aku mmg jenis pikiaqq pasal hati orang. Sebab tu aku rela aku sendiri down dari depa. Tapi kalau sampai tahap aku difitnah dan diadakan cerita dan juga aku tak tahu kenapa aku dilayan sebegini...mmg HATI aku down teruk. Semua tunggang terbalik. Bayangkan la buat ape semua tak kena. Whyy ouhh ain whyy.. why kau nak fikir perasaan orang sedangkan diorang tak pernah nak fikir hati kau. Cukup la hati kau tu fikir yang diorang akan sedih kalau kau buat diorang macam ini itu semua. Hati kau siapa nak jaga ain kalau bukan diri kau sendiri. Hmm... Kecewa? Hmm YES sangat sedih dan kecewa. Kenapa aku yang kena hadapi semua ni. And for sure Allah takkan beri dugaan yang hamba-Nya tak mampu nak tanggung. Ye aku tahu. Tapi aku buntu sangat2. Aku buntu bersendiri tanpa nasihat. Bila sorang2 bukan aku mampu berfikir pun, air mata mengalir ade la. Sebab ape? sebab hati ni penuh tanda tanya. Kenapa orang tu buat aku macam ni. kenapa hidup aku macam ni. Kenapa orang suka tinggalkan aku macam ni. Kenapa kenapa kenapa! tu je yang aku selaly tertanya2.Ya Allah andai la aku diberi peluang putarkan kembali masa. Aku hanya mahu satu. Hapuskan ingatan aku terhadap orang2 sekeliling aku. Hm.. Aku cuma mahu hati dan fikiran aku kosong. Aku sayang kawan2 aku. Perasaan sayang ni la yang buat orang salah faham dan jadi satu masalah besar. hmm Aku down aku sangat down. Orang takkan faham ape yang kau rasa bila dia tak pernah ada kat tempat kau. Sekuat2 fizikal aku sebagai seorang bekas atlet. Hati aku cepat rapuh. Mungkin kerana dosa2 yang aku tak mampu tanggung lagi. Aku letih diperlakukan begini. Aku mahukan jawapan. Aku mahukan kepastian. Aku keliru dengan hidup aku. Aku perlu pergi dari semua. Perlu berubah. Demi kebaikan semua

No comments:

Post a Comment