Monday 1 June 2015

Masa Terluang ! :)

Assalamualaikum
Hai ! Kali ni tak nak taip delete lagi sebab tibe2 ade idea nak cerita pasal apa HAHA. Typical me suka benor delete2 bila dah taip panjang2. So petang2 yang aman damai panas terik ni nak cerita la yang aku sekarang ni tengah cuti hari gawai ..Yeayy ! Yang bertambah yeay nya bila cuti seminggu yang aku idam2 kan dapat relaxkan minda ni hanya sekadar mimpi bila dengan secara tiba2 nya aku ada 4 project dan 1 assignment yang nak kena hantar lepas cuti serta test2 yang bakal menggegarkan otak aku yang sememangnya tengah serabut ni ..T_T Naik je cuti ni, kena prepare ketahanan mental dan fizikal sebab.... FINAL nak dekattttttt dahh oii..
So selain daripada melepet depan laptop menjulingkan mata dengan nombor2 serta formula bagai ni, kalau dah tak boleh nak solve jugak apa lagi melekat je la dengan handphone. Mana boleh lekang dengan handphone oii.. :) apa yang best sangat belek handphone? Ohh aku suka online, tak scroll twitter, aku scroll insta, tak pun aku buka youtube *kalau internet laju la* .. Dan kalau dah bosan sangat kat rumah ni, paling tak pun aku duduk la luar rumah cari benda nak snap gambar nak edit.  
Edit? I am too addicted dengan editing dari dulu just tu la, sebenarnya tak reti langsung hahaha just baru2 ni kenal someone yang boleh dikira aku mmg adore gile cara dia edit. Dia ajar aku edit pun dalam phone.. Bayangkan la belajar by whatsapp, sukar sikit nak faham. Tapi buat masa ni ok la godek2 apps yang ade, kalau tak tahu sangat tu baru la tanya ye dok. Buat masa ni walaupun tak berapa nak reti tapi boleh la mampu nak tersenyum tengok gambar edit sendiri walaupun buruk sebenarnya..hahaha 
Yang ni pun ade orang tolong crop kan lagi :) Hahaha

Nak tunjuk lebih2 tak boleh la, baru belajar, gambar2 pun macam alahhh elok ke ni. Kadang2 aku edit aku biar je dalam phone sebab tak rasa pun gambar yang di edit tu cantik. Kadang2 tu cuba acah2 je pandai edit padahal takde seni langsung.. Kah kah kah. Ok la buat mase ni as a beginner aku puas hati la dengan hasil kerja aku walaupun just guna handphone cikai2 laut..hahaha But but but still tak puas sangat la selagi tak dapat gambar yang sharp and cantik .. ishh geram tahu tak tengok gambar orang snap cantik2 ni. Cemburu too much. Tapi takpe, suatu hari nanti k.. Aku cuba la mana yang mampu setakat ni. Yang penting aku puas. :)

Ok dah2 malas nak taip pepanjang sebab sekarang ni bukan waktunya nak melepet mengadap laptop lagi, sekarang masa untuk mengurangkan segala lemak2 yang ada *cakap je lebih* hahahaha
Ok BYe !

No comments:

Post a Comment